Friday, March 18, 2011

KISAH DI SUATU HARI........




Assalamualaikum...

Hye...hye..hye....Ermm..lame giler aku ase xupdate blog.Biasela aku ni memang hangat-hangat taik itik jek.Mase mula-mula tulis blog dulu bukan men.Nak tercabut keyboard duk karang cerita.Skarang da nek kulat + bersawang kat blog aku nih..huhu..ermm..thanx ya buat yang sudi blogwalking, n yang pernah skodeng2 kt blog aku ni.Walaupun aku taw memang blog aku ni bukan menarik sangat pun.Boley la cukup makan gitu.Tp nak cakap thanx jugak :)

Kat atas tu baru mukadimmah.Ni baru aku nak start story mory nih.Mari dekat-dekat,rapat-rapat abang kakok ambo nok cerito nih.Ermm...aku ada 3 orang geng kat opis.Masuk aku jadi 4 orang la kan.Kami ni memang sekepala dan memang seronok ade kawan-kawan macamni.Special thanx to KAK NOR, KAK FATIHAH ngn ADIK IDA sebab jadi kawan saya,layan perangai saya, layan saya duk cerita pot pet pot pet dari opis, dalam kete sampaila rumah.Memang si Amy Salmiza ni suke bercakap.Tapi aku ni bercakap bile da rapat ngan seseorang dan bile da serasi ngn orang tu.Untuk kalian I LOVE U SO MUCH dan rase bertuah ada kawan-kawan macam anda semua...Touching gitu ayat..wahaha.aNDA memang BEST.Sama-sama kene marah,sama-sama gelak sampai sakit perut, sama-sama mengulor..huhu

Aku perkenalkan>>>>


Nor Aziz with Amy Salmiza

Al Fatihah with Amy Salmiza


Suhaida Ida with Amy Salmiza

GADIS TAPAU VS JEJAKA MAKAN KAT KEDAI PAKWE


Kat opis kami ni, ala-ala sekolah berasrama penuh sket,nak pergi makan pkul 10 pun kene tulis name taw.Kantin blakang tu jek.Tapi kami ikut jela sebab da bos suruh gitu.wahaha..Tapi...bile bos tak de jek, pergi pelusuk dunia pun tak tulis nama mase nak kuar tu.hehehe.Kalau nak pergi makan plak, kami kene gilir-gilir.Aku akan pergi tapau makanan dengan Ida sebab aku jawatan X dan Ida jawatan Y. Kak Nor plak akan pergi ngan Fatihah.Sebab Kak Nor orang jawatan X macam aku, Fatihah jawatan Y macam Ida.Tak boleh dua-dua orang jawatan X pergi sama-sama tapau makanan.Salah seorang mesti kene tinggal kat opis.

Pasangan Giler-giler aku
"Da, jam pukul 10 lebih doh ni, bley doh kite koho-koho turun g tapau nasi"..hahaha (niat tersembunyi)

Pasangan Nor Aziz dan Fatihah


Sebelum pergi kene tulis nama dulu
Nampak tak nama kami tulis kat dalam buku sebelum keluar makan??nampak tak??Kami memang pekerja yang mengikut arahan. Aku ngan ida jek tulis nama tapi keluar tanpa kebenaran..hahaha

Kami akan pergi tapau pukul 10 ke atas.DAN setiap kali kami pergi tapau jek mesti ade satu kumpulan mamat2 nih makan kat kedai tu.Boleh dikatakan hari-hari jugakla kami nampak muke diorang.hehehe.Asal kami turun tangga dari opis jek nk tuju ke kedai tu kami nampak muke diorang. Diorang biasanya akan duduk meja yang dekat ngan tangga.Wowowo.kami akan berbisik sesama sendiri.ermm..diorang ade.Hahaha..tapi bile lalu sebelah diorang, masing-masing akan buat muke ketat.kalau singa tengok muke kami pun boley nangis taw (bahagian auta nak sedapkan cerita).Masam giler r muke xsenyum langsung kat diorang nih.Jalan pun laju jek.So hari2 macam 2 la, setiap kali kami g tapau diorang mesti ada makan kat situ tapi tu area pukul 10 ke atas jela.Kalau da pukul 11 or sebelum pukul 10 mungkin xterserempakla.

Laluan nak pegi kedai makan Pa'We

Korang jangan salah faham..ini bukan warung pak jabit taw..ini kedai pa'we.Kedai yang kitorang slalu tapau nasi.huhu.Nampak tak port diorang biase duduk tu,kami mesti kene melalui diorang..ahh..malu makkk..(mengadala ko amy)autaaaaaa~~~

Pada satu hari ,baru lagi kejadian ni, ada salah seorang daripada geng diorang add salah seorang dari member2 kami dalam facebook.Setelah proses pengecaman dibuat, memang sah tu mamat yang selalu makan kat kedai tu.kami panggil die rambut pacak.Rambut die pacak-pacak kalau tercucuk lubang hidung boley berdarah tuuuu....Wowowowo...mase tu kecoh jap kat opis.tapi kecoh-kecoh pun geng-geng kami jela.hahaha..tengok-tengok semua geng-geng aku die add.Aku orang yang last skali die add.Masing-masing duk pikir macam mane die boley jumpe kite??sambil kembang-kembang idong duk pikir.Tapi apa nak dihairankan sangat setakat duduk kat Jerantut ni mudah jek nak cari.Lagi orang duduk kt oversea pun orang boleh cari..hehehee..Pastu ade plak sorang lagi geng diorang add name glamour die Mat Jijan.Nama diorang kami tahu lepas mamat 2 orang ni add kat fb jek.Kalau tak memang tak taw r nama depa semua tu ape..hehe..Sejak dari itu mulala kami ni duk komen-komen kat fb.Kat fb masing-masing bukan main rancak lagi tulis komen, kutuk sane kutuk sini..tapi bile jumpa kat kedai tu masing-masing buat bodoh.macam tak kenal.Muke still lagi ketat.Yela kan, dekat fb just taip jek, bukan nampak muke face to face pn.wawawa.

 **Kalau korang nak tau...lepas korang add kat fb tu kami memang r duk tahan gelak bile jumpe korang.Tapi kami tetap cover.Huhuhuhu..Ye ar macam lucu plak, kite jumpa hari-hari, tak pernah bertegur sapa, tibe-tibe
korang cari kami kat fb.Pastu kami pun nak bagitau..ingat korang jek cakap-cakap belakang kami, kami pun cakap-cakap jugak belakang korang...huhuhuhu..Ape-ape pun SALAM PERKENALAN buat korang.

Ermmm..tapi sampai setakat hari ini kami tak pernah bercakap.Hanya melalui fb jek begitu rancak perbualan..Hahaha

Port Panas


 AMARAN!!!Ini bukan warung Pak Jabit ye...

KAMI......................
Air yang kami tapau...satu sorang..wahaha

Kawan-kawan senyum :)








Sekian......................

No comments:

Post a Comment